Estudios Bolivianos No 9. El discurso de la Evangelización del siglo XVI
Cargando...
Fecha
Autores
Tutor
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad Mayor de San Andrés. Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación. Instituto de Estudios Bolivianos
Resumen/Abstract
La raigambre natal, el espacio en el que nacimos y nos desarrollamos, mucho más que el pedazo de tierra en el que surgimos a la vida, es el mundo cultural al que advenimos, en el que nos homanizamos y en el medio del cual nos desplegamos. Pertenecemos al humus de nuestra cultura y estamos enraizadas para siempre en la misma incluso cuando la negamos. Hacia este hecho fundamental de nuestra existencia están dirigidas las miradas de los componentes del equipo de investigación DISCURSOS, HISTORIA Y CULTURA. Lo que se proponen es rescatar un aspecto básico del universo simbólico de la cultura hispano-hablante de Bolivia. La relevancia de este trabajo es que sondea en las profundidades de la memoria colectiva de nuestro país. Sin una memoria de nuestros imaginarios originales, no es posible que logremos una clara conciencia de nuestras identidades cobra, por esto, especial importancia la presente publicación que forma la primera parte de una indagación. Se trata de un proyecto a largo plazo que tiene por objeto analizar discursos específicos desde una mirada multi e interdisciplinaria. El objeto de esta publicación constituye la primera etapa del estudio de discursos relevantes de nuestra historia.
The native roots, the space in which we were born and developed, much more than the piece of land in which we came to life, is the cultural world we come to, in which we engage ourselves and in the midst of which we unfold ourselves . We belong to the humus of our culture and are forever rooted in it even when we deny it. Towards this fundamental fact of our existence are directed the looks of the components of the research team SPEECHES, HISTORY AND CULTURE. What they propose is to rescue a basic aspect of the symbolic universe of the Spanish-speaking culture of Bolivia. The relevance of this work is that it probes in the depths of the collective memory of our country. Without a memory of our original imaginaries, it is not possible for us to achieve a clear awareness of our identities, which is why this publication, which forms the first part of an inquiry, is especially important. It is a long-term project that aims to analyze specific discourses from a multi and interdisciplinary perspective. The purpose of this publication is the first stage of the study of relevant discourses of our history.
The native roots, the space in which we were born and developed, much more than the piece of land in which we came to life, is the cultural world we come to, in which we engage ourselves and in the midst of which we unfold ourselves . We belong to the humus of our culture and are forever rooted in it even when we deny it. Towards this fundamental fact of our existence are directed the looks of the components of the research team SPEECHES, HISTORY AND CULTURE. What they propose is to rescue a basic aspect of the symbolic universe of the Spanish-speaking culture of Bolivia. The relevance of this work is that it probes in the depths of the collective memory of our country. Without a memory of our original imaginaries, it is not possible for us to achieve a clear awareness of our identities, which is why this publication, which forms the first part of an inquiry, is especially important. It is a long-term project that aims to analyze specific discourses from a multi and interdisciplinary perspective. The purpose of this publication is the first stage of the study of relevant discourses of our history.
Table de contenido
Páginas
454p
Signatura local
Descripción
Palabras clave
Historia de Bolivia, Lenguas Indigenas, Cosmovisión Andina, Cristianismo
Citación
Instituto de Estudios Bolivianos. El discurso de la evangelización del siglo XVI. La Paz, 2001,454p. Estudios Bolivianos No 9. Universidad Mayor de San Andrés. Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación
Colecciones
Aprobación
Revisión
Complementado por
Referenciado por
Licencia Creative Commons
Excepto donde se indique lo contrario, la licencia de este ítem se describe como Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

